Formål

Foreningens formål er gennem formidlende virksomhed at fremme kendskabet til, og styrke interessen for Løgstrup og omegns historie.

Dette kan ske ved:

• At foreningen opretter og driver et lokalhistorisk arkiv i Løgstrup.
  • At samle, registrere og bevare arkivalier, billed- og lydoptagelser, trykt materiale og andre data uanset medium af ikke statslig proveniens med tilknytning til Løgstrup og omegns borgere, foreninger, virksomheder og institutioner i fortid og nutid. Små genstande kan i begrænset omfang indgå i arkivets samling.
  • At stille det indsamlede materiale til rådighed for offentligheden efter gældende regler for tilgængelighed.